Prag, del 3

Ok, nu kommer del 3, when we went Pub Crawling...

Colleen hade tipsat oss om Pub Crawl, vilket innebar att en grupp möttes upp vid klocktornet på kvällen och leddes runt till fyra olika barer/uteställen där det skulle serveras lite shots, öl och liknande. Man betalade ca 400 tjeckiska tror jag att det var. Ledaren sa att många av oss inte skulle gå hela rundan. Han hade väldigt rätt i det...


Innan vi skulle möta de andra åt vi middag på vårt favoritställe, billigt och gott, både mat och öl. Här kollar Magnus in broschyren om Pub Crawl.


Min mat, väääldigt gott!


Magnus älskar mat. :)


Fredrik fånar sig


Jag hade min ring på mig när vi gick ut...


Här har vi kommit till den första anhalten. Folk kom med shotsbrickor hela tiden, och det enda jag kunde säga var "ja, tack!". Fredrik försökte få mig att ta det lite lugnt, men jag tror att jag helt enkelt inte ville vara så tråkig som jag var på onsdagskvällen, så det fanns inte riktigt någon hejd på mig... Väldigt konstigt dock att jag kunde dricka de shots som det var Fanta i, när jag i vanliga fall får kväljningar av Fanta.


Colleen och Magnus


Tobbe försökte lära mig att dra halsbloss, men precis som tidigare gånger så gick det åt h-e.


Puss!


Å puss!


Det serverades inte bara shots. Hmmm, korten verkar bli suddigare för varje dricka...


Vi var rätt många, från början iaf...


Här står vi i kön till ställe nr 2, som sög hästballe! Vi stod i kö i hundra år, sen var vi tvungna att hänga av oss jackorna och fick sen mosa oss in i den knökfulla och skitvarma lokalen. Jag kommer ihåg att Tobbe och jag hann dra i oss varsin shot innan vi alla hämtade ut jackorna och gick därifrån och lämnade därmed Pub Crawl-gänget, det som var kvar av det, misstänker att de tappade de flesta på det där skitstället.


Sen behövde Magnus kissa, så då hamnade vi här.


Fredrik lämnade vårt bord och blev kompis med ett gäng japaner. Jag vet inte riktigt vad jag gör här på bilden, kanske föreslår jag en Pub Crawl till...


The married couple


Fredrik och den japanska regissören, som vi inte kommer ihåg namnet på. Dagen efter var det iaf filminspelning vid klocktornet, och vi misstänker att det var denne kille och hans gäng som spelade in en reklamfilm för däck, eller något sånt.


Fredrik lär japanerna beer pong...


Antingen så ska han pussa mig eller så säger han åt mig att ta det lugnt och dricka vatten... Här kom absinteffekten. Kommer ihåg att Magnus frågade hur jag mådde, och att jag lite senare trillade av stolen. Usch ja... Notera att jag fortfarande har ringen kvar här. Dagen efter upptäckte jag att den var borta. ;(


Drack uppenbarligen inte tillräckligt med vatten. Är det inte lite intressant att jag åker i backen och det första min pojkvän tänker är "hey, jag tar fram kameran!" istället för att hjälpa mig upp...? Å andra sidan hade jag säkert redan åkt i backen ett antal gånger och han var väl trött på att släpa på mig. Jag kommer ihåg att jag gick armkrok med Colleen och upprepade hela tiden frasen "this is sooo embarasing...". Det roliga var att hon och Darren svarade "it's okay, we've been drunk to you know..." Gissar att de trodde jag var lite yngre än vad jag är, haha.

Till mitt försvar säger jag dock att jag väldigt sällan partar loss ordentligt. Men hädanefter blir det inga fler absintshots...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback