Helg

Hallå där!

Här är man fortfarande uppe fast man är sjukt trött. Var en riktigt lång men rolig dag igår som slutade runt 2-tiden. Sen sov jag rätt dåligt och låg därför kvar i sängen ända till klockan 12 idag då jag tvingade mig upp. Nu på kvällen har jag varit och hälsat på hos mamma och hennes man i deras nya radhus. Tyvärr var jag så trött att jag ville åka hem hyfsat tidigt. Är ju inte det lättaste att ta sig någonstans ifrån Viksjö. Fick dock skjuts av mormor och morfar till Alvik, väldigt skönt.

Fredrik har jobbat och skulle ta någon öl nu efteråt. Egentligen hade jag velat att han kom hem omedelbums för jag är sån idag, kramig och sentimental... men jag vet att det är hans sätt att varva ner efter en riktigt hektisk dag, så jag får väl va ok med det då. ♥ Snart 1,5 år och jag är kärare än nånsin. Kollade på bröllopsfilmen (från mammas bröllop alltså) hemma hos mamma idag och då längtade jag tillbaka till den där kvällen. ;)

Igår skrev jag omprovet för trafiktillståndet, det gick ju gallant! Eller nä, det gjorde det väl inte, men jag klarade det! Och det var ju huvudsaken. Sen mötte jag upp mamma och Jimmy. Vi gjorde stan. Jag shoppade stövlar och så lyckades jag att inte köpa en kofta som jag ville ha och sen när jag kom på att jag skulle köpa den var den slut i alla j-a HM-butiker... VA FAAAN!!! Jag är så arg på mig själv. Jaja, inte mycket att göra åt.

Jimmy hade aldrig varit på Fredriks jobb, så vi åt middag där. Sjukt gott som vanligt. Efter maten åkte mamma och Jimmy hem, och jag begav mig till Åhléns eftersom de har öppet till 21 på vardagar. Där shoppade jag bl a ett par Ugg-liknande vinterdon. De är så himla mysiga! Så nu har jag både höst- och vinterstövlar, och en tom plånbok... 

Åkte till V-torp med alla shoppingfynden, kollade lite på tv och piffade till mig lite innan jag begav mig mot Östermalm ytterligare en gång. Å shit vad folk det var som skulle av t-banan just där. Hundratals piffiga tjejer i skyhöga klackar, och så jag... Orden "jag vill till söder, jag vill till söder..." ekade i mitt huvud. Gick in på Fredriks jobb och fick ett glas vin medan de städade och bytte om. Satt och tjuvlyssnade lite på Dramatenskådisarna medan jag sippade på mitt vin. Sen kom Fredrik och Tobbe och vi kunde bege oss till OT där det blev ett par öl. Sen donken och taxi hem.
 



Inatt får vi en extra timme! Yey! Använd den väl, typ till att sova! Imorrn måste jag se till att fnula på mitt cv, göra något åt examensarbetet och städa lite här "hemma".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback