091002

Då jag bott hos Fredrik hela veckan och hela hans hus varit utan bredband och tv sen i måndags så har det inte blivit någon uppdatering på länge. Man blir ju helt handikappad. I måndags fick vi bege oss till O'learys i Heron City för att inte missa fotbollsderbyt... ;)

Igår var vi och kollade på stand up, hur kul som helst. Jag älskar Jonas Gardell. Ibland kan jag tycka att han är litelite elak, men han säger såna bra saker ibland. Som igår när han sa "Kom nu ketchup så går vi". Den här veckan hade jag oxå behövt tomatkompisar som säger "Kom nu ketchup så går vi, nu skiter vi i det här", speciellt igår efter att ha blivit "mosad" av min lärare. Det var skönt att få skratta iaf. Kvällens bästa var Kristoffer Appelquist som härmade Lasse Winnerbäck.

Tidigare på dagen hade vi föreläsning i skolan, den var såhär intressant:



Idag har det varit en mycket bättre dag än veckan som varit. Jag har äntligen fått en "ny" praktikplats och ska tillbaka till SB på måndag. Sååå skönt. Sen har jag varit och fixat en grej inne i stan. Och nu när jag kom hem till Hässelby hittade jag två biobiljetter till Prinsessa i brevlådan, sånt gillar jag.

I onsdags var Fredrik ledig och jag hade ju inget för mig eftersom jag inte hade någon praktikplats, så vi begav oss till hunddagiset där Fredriks moster har sina hundar. Det var väldigt mysigt att få kela med en massa vovvar. Vi fick till och med följa med ut på promenad. Jag tog lilla Babzan (Fredriks mosters briardvalp), Fredrik tog Kenny (hans mosters prisbelönta briard) och en liten livrädd dvärgpincher (tror jag att det var... eller någon liknande ras) medan de andra två tjejerna delade på resterande 15 hundar...


Kenny och Babzan (bild lånad från
http://hem.passagen.se/zsazsas/Fotofamilj.htm, hoppas att det var ok)

På tisdag ska jag och Frida gå på rekryteringsträff för löneadministratörer och sen ska vi på jobbmässa på Berns. Nu måste vi ha jobb! Inte alls stressande att vår lärare säger att alla som gick ut förra året hade fått jobb vid den här tiden på utbildningen, nejdå! Skönt att man kan skylla liiite på lågkonjan iaf.

Skulle vilja göra något imorrn. Något kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback